Terug naar vacature resultaten

Adviseur kwaliteit & veiligheid | Sociaal Werk

20 - 24 uur

Min. € 3504,- | Max. € 5029,-

Gewenste startdatum: 1 mei 2025

West-Brabant

CAO: Verpleeg- verzorgingshuizen en thuiszorg (VVT)

Einddatum reactie: 7 februari 2025

Wil jij als specialist onze dienstverlening in het sociaal werk verbeteren en zo onze toegevoegde waarde aan de maatschappij naar een nóg hoger niveau tillen? Stel jij klantwaarde altijd voorop? Sta jij voor kwaliteit en neem anderen daar graag in mee? Jij bent als adviseur kwaliteit & veiligheid binnen het sociaal werk de verbindende factor, hoe mooi is dat?!

Jouw rol als adviseur Kwaliteit & Veiligheid voor het Sociaal Werk

Verbinding leggen tussen mensen, groepen en de samenleving. Dat is waar het dagelijks om draait binnen het sociaal werk. Wij zijn actief in 9 gemeenten in West-Brabant, maar overal hebben we eenzelfde doel: het versterken van de gemeenschappen en de sociale basis. Dit doen we voor én door jong en oud. Van kinder- en jongerenwerkers die op straat inspireren en ondersteunen, tot opbouwwerkers die buurten verbinden. Van (praktische) ondersteuning bij problemen door een sociaal werker, tot hulp bij schuldhulpverlening of geldzaken. Van het samenbrengen van buurten op buurtkamers en huiskamers, tot het begeleiden en organisatoren van activiteiten. Wij zijn actief in wijken, wijk accommodaties, op scholen, in jongerencentra en op straat. Samen met mantelzorgers en de ruim 1600 vrijwilligers binnen het sociaal werk van Surplus, zetten wij ons dagelijks vol enthousiasme in voor anderen. Wij zorgen ervoor dat niemand buiten de boot valt en stimuleren sociale banden en (maatschappelijke) betrokkenheid. Een hele mooie, dankbare maar ook uitdagende taak, die wij samen met volle overgave uitvoeren!

Continue werken aan kwaliteitsverbetering, dat is waar wij voor gaan. Als lerende organisatie streven wij naar innovatie en verbetering. We leren, reflecteren en varen mee op de veranderingen en uitdagingen binnen het sociaal werk. Door ontwikkelen van processen speelt hierin een grote rol, die jij als adviseur kwaliteit & veiligheid vol enthousiasme aanjaagt.

Jij als specialist bent onze drijvende kracht achter procesverbetering en kwaliteit. Jij mobiliseert en enthousiasmeert je collega’s en faciliteert gesprekken rondom vraagstukken binnen alle teams. Je hebt ze nodig voor jouw werk, dus verbinding maken met je collega’s en leidinggevenden is dus enorm belangrijk!

Aan de hand van audits, ervaringsonderzoeken, effectmetingen en andere signalen, kijk je kritisch naar onze processen. Je verzamelt gegevens, analyseert en verwerkt deze tot rapportages. Met open, frisse maar scherpe blik, stel jij aanbevelingen en adviezen op, die we meteen in praktijk kunnen toepassen.

Omdat zorg en sociaal werk steeds meer naar elkaar toe komen, werk je ook nauw samen met de adviseur voor de wijkverpleging. Naast intern heb je ook contact met collega’s als met externe organisaties en gecertificeerde instellingen. Zo ben jij bijvoorbeeld het aanspreekpunt voor alles rondom het kwaliteitslabel ‘Sterk Sociaal Werk’, waar om de twee jaar audits voor worden uitgevoerd.

Met deze verantwoordelijke functie, maak jij écht impact. Jij draagt bij aan de maatschappelijke verandering waar we met zijn allen voor gaan en draagt bij aan een veiligere omgeving.

Wat zijn jouw talenten als adviseur kwaliteit & veiligheid?

Allereerst, zie jij de meerwaarde van onze sociale dienstverlening in West-Brabant. Wij maken écht het verschil, en daar ben jij onderdeel van! Een scherp oog voor detail en streeft altijd naar de best passende oplossing. Jij ziet altijd kansen en mogelijkheden, én laat deze nooit onbenut! Heb jij ideeën voor verbetering? Hup, met beide handen grijp jij ze aan, deelt ze binnen de organisatie en vertaalt dit naar een concreet beleid. Jij weet waar je het voor doet en vol enthousiasme, volhardendheid en doorzettingsvermogen maak je je hier hard voor. Je bent sociaal, een ster in het leggen én onderhouden van connecties en relaties met mensen en met teams. Jij werkt systematisch en nauwkeurig, bent analytisch ingesteld en kunt goed draagvlak creëren voor verbeteringen.

  • Jij hebt aantoonbaar HBO/WO werk-en denkniveau
  • Jij hebt kennis van wet- en regelgeving in het sociaal domein. Ook affiniteit met de zorg? Top!
  • Jij hebt ervaring met auditen, het uitvoeren van kwaliteitsmetingen en procesbegeleiding.
  • Proces- en projectmatig werken is jou bekend. Ook al enige ervaring met co creatie?

Wat krijg je van ons?

Een functie die er écht toe doet, een plek in een fijn team van 12 collega’s én een enorm warm welkom binnen Surplus. Daarnaast krijg jij ook:

  • Salaris tussen de € 3504,41 en € 5029,15 o.b.v. 36 uur volgens CAO VVT schaal 55, afhankelijk van kennis en ervaring.
  • Een functie en contract voor 20 uur per week.
  • 29 vakantiedagen o.b.v. 36 uur;
  • Een contract voor 1 jaar, met uitzicht op een vast dienstverband.
  • Hybride werken, met al jouw collega’s in Breda, lekker thuis of op één van de vele locaties van Surplus;
  • Laptop en nieuwe iPhone van Surplus.
  • Secundaire arbeidsvoorwaarden met o.a. een eindejaarsuitkering van 8,33%;
  • Extra arbeidsvoorwaarden om af te stemmen op jouw wensen. Langer op vakantie? Eerder met pensioen? Studiekosten van je kind declareren? Je sport abonnement fiscaal voordeliger? Meerdere opties mogelijk!

Interesse?

Raakt het sociaal werk jou? Wil jij jouw bijdrage leveren aan deze mooie dienstverlening die wij mogen bieden? Solliciteer dan snel voor deze toffe functie van Adviseur Kwaliteit & Veiligheid Sociaal Werk en wij nemen contact met je op!

Nog vragen over de functie inhoudelijk of de procedure? Judith van de Kamp, adviseur Werving & Selectie, helpt je graag via judith.vandekamp@surplus.nl of 06-42518550

De eerste gesprekken vinden plaats op 20 februari tussen 12.30 en 17.00 uur. De tweede gesprekken staan op 28 februari tussen 08.30 en 12.30 gepland.

Het arbeidsvoorwaardengesprek zal plaatsvinden in maart, waarbij wij jou graag per 1 mei als nieuwe collega verwelkomen! Is jouw opzegtermijn langer of juist korter? Geef dit aan!

Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang op externe kandidaten.

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Toegestane bestandstypen: pdf, doc, docx, jpg, jpeg, Max. bestandsgrootte: 5 MB.

Bekijk ook deze vacatures eens

Lid van Sociale Benaderingsteam | Gemeente Moerdijk

Gemeente Moerdijk

Min. € 3254,- | Max. € 3945,-

Lees verder

Flexibele bijbaan huishoudelijke hulp

Oproepbasis

West-Brabant

Min. €14,00 | Max. €16,97

Lees verder

Huishoudelijke hulp | Omgeving Breda

In onderling overleg

Breda, Prinsenbeek, Teteringen, Ulvenhout, Bavel

Min. €14,00 | Max. € 16,97

Lees verder
Whatsapp

Bel me terug

Laat uw gegevens achter en wij bellen u binnen 1 werkdag terug.

    * Verplicht in te vullen